torsdag 7 oktober 2010

Long Lovely knit-reklamation!

Jag fick ett mail av en läsare, Anna, som köpt en Long Lovely Knit i från USA huset-shop.com.
Hon är väldigt besviken på sitt köp, koftan är redan full av stora "noppor" på insidan av ärmarna, även tofsen har lossnat som sitter i dragkedjan.
Det hängde lösa trådar på rosen som är på ryggen.

Hon har endast använt koftan några fåtal gånger.

Nu undrar hon, om någon annan har råkat ut för samma problem?

Hon har vänt sig till Odd mollys huvudkontor och inväntar svar.

9 kommentarer:

Maria sa...

Oj, vad snopen jag blev...jag trodde bara det var jag som fått en kofta med mycket löst sittande trådar i rosen. Hade mycket tillmöstesgående kontakt med nätbutiken där jag beställt den igår och lämnade den till sömmerskan idag...har alltså inte hunnit kolla om det finns noppor i armarna..men ska absolut kolla det när jag hämtat den. Skriv gärna hur går det när huvudkontoret svarat..jag följer bloggen med nyfikenhet!!

Charlotte sa...

Även jag hade lösa trådar på rosen.
Skickade tillbaka den till Country dreams.
Fick ny verka ok.
Än så länge.

Tarleena sa...

Min röda har mycket noppor i armarna också, jag har använt min dagligen drygt en vecka...

Charlotte sa...

De är så tråkigt!
Det är ingen acryl i den, det brukar "noppa" sig.
Jag tittade på min kofta, har också några noppor på min!!!
:( :(

Peggy sa...

Jag köpte koftan när den landade här i svenska nätbutiker och jag kikade lite på den nu och jag kan se en hel del noppror :-( har använt den vid 2 tillfällen och det är INTE ok...
Kram!

Helen sa...

Passa på att klaga på kvalitetsförsämringarna nästa fredag Charlotte ;)

Sara Mia sa...

Min ser bra ut. Inga noppor eller lösa trådar på broderiet. Däremot tänker jag förstärka tråden som fäster tofsen i dragkedjan lite förebyggande. Vill inte att den ska gå av och tappa den. Jag älskar denna härliga kofta.

Filippa sa...

ja noppror under armarna är det på min med, använd 2 ggr. Tror de va lite lösa trådar i rosen med men de känns ok. Ull blir ju lätt nopprigt tyvärr så e nog inte mycket att göra åt . Trist iaf!
kram

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.