tisdag 15 september 2009

Trasig T88 buttondown...:(


Hade min T88 buttondown, i lördags för första gången.. Upptäckte när jag skulle tvätta den att ena sidenbandet släppt i ryggen.
Såg att Katinka skrev om Odd Molly råkat ut för ett fabrikationsfel på bla T88 buttondown....
här och här
Jag får laga den, men det är rätt dåligt att den inte håller...
Hade varit hos sömmerskan lagt upp ärmarna och även gjort ärmarna bredare..
Så ny vill man ju inte ha...

16 kommentarer:

Katinka sa...

Klart du får länka! Kräv ersättning för den Charlotte, jag tycker att något ska man ha när de vet om att det är fel på dem. Kram!

Charlotte sa...

Ja, det får man nog göra.. Tack för att jag fick länka till dig!
Kram!

everydaymolly by bina sa...

Trist trist =(

Anonym sa...

Kan de göra ärmarna bredare ? hur går det till ?
mvh tina

sunblizz sa...

Tråkigt :(

Klart du ska kräva någon form av ersättning!

Charlotte sa...

Tina!
Sömmerskan tog tyget som klipptes bort satte det på insidan på ärmen och även i ärmhålan..syns inte så mycket..

Pingla sa...

Aaaah vad trist. Är väl bara att vänta på att bandet i min check me kommer att lossna då.

Ina sa...

Fy vad trist!!! Har inte hänt min än i alla fall men man vet aldrig. hade jag varit du hade jag kontaktat butiken och krävt lite kompensation helt klart!!

Septemberflikka sa...

Så trist! Samma sak hände min Check me tunic. hann inte ens använda den utan bara prova. Jag skippade den helt och köpte annat istället. Du ska helt klart reklamera på ngt sätt.

Anonym sa...

samma hände med min T88 smock, och när jag gick för att byta den var alla dom andra likadana i affären, jag fick välja på att på 10% tillbaka eller lämna tillbaka och få pengarna helt och hållet

exklusivvardag sa...

Samma sak med min T88 smock, är så trist med dessa fabrikationsfel...

Katinka sa...

Charlotte: butikerna ger ersättning nu även om du behåller den. AjaBaja ger 20 % tillbaka exempelvis så se till att få det! Kram!

EmLa82 sa...

Har läst att mångar har haft problem! Tycker detta är jättedåligt av OM och speciellt med de priserna...

Susanna sa...

Jag har också köpt en T88 Buttondown men har ännu inte tvättat den. Så bandet sitter fortfarande kvar... Jag har kontaktat Juniform där jag köpt den. De lovade att höra av så fort de vet mer.

Erika sa...

Hej!

Jag fick mail från Juniform som vill påpeka felet. Kolla in mitt inlägg.

Jag ringde butiken där jag köpte min klänning och jag ska få 20% på priset som ersättning eller till sömmerska.

Det är tråkigt att det ska bli fel! Kolla där du köpte den, de borde ge dig ersättning! OM ska stå för detta enligt Kålle&Ada samt Juniform.

http://erikaeveryday.blogg.se/index.html

Anonym sa...

Nu äntligen börjar den här bloggen bli riktigt uppriktig i sitt innehåll :) Det ni skriver och visar är gratis reklam för OM: kräv hela plagg med lagningsgaranti! Eller vänd er direkt till OM och kräv färdigsydda plagg som går att tvätta i alla fall fem gånger utan att saker lossnar...
I Linköpingsbutiken som säljer OM finns knappt en felfri blus från OM, samma sak på annat håll. Börjar OM bli för stort (och slarvigt)?