tisdag 24 februari 2009

Nya Odd mollysar


Kommit en del nya odd mollysar i vår enda Odd molly butik i stan..
Tittade och provade lite... men inget köp...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Din samling Odd mollysar är fantastisk, fast den "andas" en portion besatthet :-)

Men har du aldrig reklamerat något? Har köpt tio-tolv Odd mollysar på ett år och reklamerat hälften: hål i tröjor (rakt in i plagget, ofta vid fickor), virkningar som inte är knutna, fransade-lösa spetsband etc etc. Minns särskilt ett tillfälle där fickorna på ett plagg - inga namn nämnda - satt olika högt upp och det skilde åtskilliga cm:ar. Och varför doftar plaggen i all oändlighet? Vad är de behandlade med? Varför varierar storlekarna så att en 2:a kan vara en 34:a eller närapå str. 42?
Men som sagt: din kollektion måste vara unik! Impressive. But no more Odd Molly for me, I'm afraid. You've seen one - you've seen them all.

Anonym sa...

Oj, låter som nån som inte gillar Odd Molly... trist...

Jag var i deras butik igår och shoppade loss lite :)

Anonym sa...

vilka mollysar har du reklamerat ?

Charlotte sa...

Jag har aldrig reklamerat något.. Jag har lagat lite på min Grandma coat.. fäst nån tråd.. Jag vet om man klagar får man aldrig nån ny... för att oftast är allt slut ändå... Då får man ingen ny...:(
Har även sytt om nån blus som var för trång i ärmarna..
Ja, storlekarna kan skilja en del.. Ibland måste man gå ner nå storlek... Det är bara och prova, om man har möjlighet...
Bambi.... Säger bara lyllo dig som bor i Stockholm!!!
Mvh
Charlotte

Anonym sa...

Reklamationer av mollysar: Smock jersey tunic (knutar mitt fram på bröst i garnet som såg ut som "klumpar"); Cotton embroidered (släppt smock; flera rader såg oveckade ut); Lovely knit i ull, två gånger! (Hål i fickorna rakt igenom in i plagget, dessutom öppnare söm i ryggen mitt bak); Summer of 2007, också två gånger (sönderklippta halsringningar igenom sömmen); Slum goddess (fickor olika högt). Inte kan jag vara ensam om dessa problem med den statistiken på 14 månader? En väninna handlade en stor/rymlig vinterkofta över webben (saknar namn): även där fickor olika högt upp. "Skrattretande" hade säljarna svarat, "vi har kunder som menar att kvalitén försämrats sedan Odd Molly blivit stora". Kan detta vara ett webbutiksproblem? Sorterar personal i "riktiga" butiker bort sådana plagg innan de går ut till försäljning? Kanske okej för plagg som kostar 149:- men för plagg som kostar, säg 1799?